Hanoi/Halong Bay/Cat Ba/ HCM en toen naar huis!

Inmiddels terug in Nederlatnd! Maar moet mijn verhaal natuurlijk nog welafmaken. Mijn laatste week zijn we gestart in Hanoi. Dit is de hoofdstad van Vietnam. Ten eerste hadden we bijna onze vlucht gemist, dan besef je ineens dat je al aardig bent ingeburgert in de vietnamese manier van leven haha. Hanoi was erg mooi vergeleken bij Ho Chi Minh. Kleine smalle straten, en minder drukwaardoor je een stuk makkelijker over straat kon lopen. Veel gezelligheid op straat. Alleen het weer was hier minder, regende veel. Maar het regenseizoen zat er overal aan te komen. Wat me ook opviel dat hier veel meer toeristen waren, en vooral backpackers. Heel veel leuke contacten opgedaan. We sliepen in een backpackershostel. Erg leuk! Hier kon je lekker eten en was veel te doen. Zelfs bingo gespeeld :) Ontzettend veel leuke en gekke dingen meegemaakt . Na 2 nachten zijn we op de boot naar Halong Bay gestapt. Dit was magisch!! 6 uur lang doorheen gevaren... met een leuke groep, lekkere drankjes en muziek aan boord. Halverwege zijn we gestopt en gingen we kayakken. Heel bijzonder om in alle stilte tussen de enorme rotsen en door de grotten te roeien. Het was hier erg mooi weer en het water was helder blauw. Helaas geen foto's kunnen maken. We waren onderweg naar een "onbewoond" eiland.. Het laaste uur werd ik zee ziek, de eerste keer dat ik ziek was! Eenmaal aan land ging het wel maar na het eten gingen we naar onze hut waar we eerst een enorme spin troffen!!! Brrrrrr! Zelf een vietnamees vond het eng om hem weg te halen. Daarna werd ik erg ziek, hele nacht overgegeven, dat was minder! Gelukkig de volgende iets beter...Toen gingen we naar het eiland Cat Ba, hier heb ik weinig van gezien omdat ik niet echt fit was helaas... En was blij dat we de volgende dag terug gingen naar Hanoi. Lange reis weer gehad, 2 keer met de bus en een stuk op een boot. Vrijdag vlogen we terug naar HCM,heb mezelf toen getrakteerd op een super luxe hotel... Dit was heerlijk na al die weken!Werd op handen gedragen haha. Zaterdags had ik mijn laatste afscheidsfeestje in HCM, met de laatste 4 mensen die nog over waren van onze groep. Dit was super leuk, had me voorgenomen het niet te laat te maken want moest om 5.30 uur richting het vliegveld maar dat is uiteraard mislukt... kon zo door :) Het voordeel was dat ik bijna de hele terugreis geslapen heb. Heel gek om weer terug te zijn in Nederland! Heel erg fijn om iedereen weer terug te zien, mijn huisje leuk versiert en lekkere hapjes en drankjes! Ik kijk terug op een hele bijzondere tijd met veel lieve mensen.Veelgezien en geleerd, had dit voor geen goud willen missen!Nu acclimatiseren en gezellig bijkletsen met iedereen!! Leuk dat jullie mij gevolgd hebben en bedankt voor alle leuke reacties! Deed me altijd erg goed om wat van jullie te horen!! Liefs Alise

Reacties

Reacties

ma

het was erg plezierig om te lezen, bedankt voor je leuke verhalen.
En ook weer fijn dat je terug bent!

Maritha Hoogeveen

Hallo Alise,
Welkom thuis in Nederland. Gelukkig ben je heelhuids weer terug gekomen.
Zo te lezen heb je je goed vermaakt. Dit valt wel uit je verhalen op te maken. Kom lekker bij van alles, en daarna; met volle moed weer aan het werk. Tot binnenkort.
Hartelijke groetjes,
Maritha Hoogeveen

Bertha

Fijn dat je weer gezond terug bent, en dit ga je nooit meer vergeten, schittenrend, geniet nog maar lekker na!

lenie

Heel fijn dat je het zo fantastisch hebt gehad het was erg leuk om je verhalen te lezen en de mooie foto s te zien...enne.. ik blijf je volgen:))

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active