Mui Ne & Surgery

Vrijdagochtend vroeg vertrokken richting Mui Ne (6.30) Het was een lange trip van 6 uur maar we zaten in een relaxte bus met ligstoelen, dus goed te doen. Onderweg veel mooie dingen gezien, waaronder de bergen van Vietnam. Prachtig! Het was goed weer, zon en ongeveer 37 graden :) We kwamen aan bij ons resort, niet te bevatten zo mooi. We waren met 7 meiden in totaal en 2 huisjes met uitzicht op zee gehuurd. Ongelooflijk mooi en schoon. Heerlijk gezwommen in de zee, het water was warm! 25 graden. We hebben ons goed vermaakt hier. Zondag een excursie gedaan naar de Sanddunes, dit was wel heel erg warm maar mooi om te zien. We deden een wandeling tussen de zand rotsen en mooie natuur. Je kon er van alles doen maar was voor mij echt te warm. Dus bleef lekker in de schaduw en genoot van alles om me heen. De meiden gingen allemaal wederom op stap zaterdagavond maar ik ben na de kroeg lekker in het huisje gebleven haha! (kan wel merken dat ik de oudste ben hier) De volgende dag hebben we lekker de hele dag aan de zee gelegen. Eind van de dag gingen we terug naar Ho Chi Minh. Bijzondere buschauffeur. Ik kreeg een beetje mot met hem! En ik kan veel hebben maar hij stond letterlijk tegen me te schreeuwen dat ik op moest schieten en ik mocht niet zitten waar ik graag wou zitten. Dus heb hem heel netjes verteld dat ik hem niet aardig vond. Het was natuurlijk wel grappig... Hij reedt zo hard dat we er anderhalf uur korter over gedaan hebben als de heenreis:) Vandaag weer gewerkt, Ik stond in de operatiekamer. 4 operatie's gezien, 2 aan een voet, een sleutelbeen en een kaak. Erg interessant! Er zijn 2 operatie kamers en je mag overal kijken waar je wil. Er is 1 engels sprekende chirurg die je af en toe wat uitleg geeft. Het gaat er wel iets anders aantoe als bij ons. Iedereen loopt in en uit, het enige "steriele" gebied is waar de artsen bezig zijn met de patient. Je moet op een halve meter afstand blijven. Alle mensen (dokters/zusters/anesthesist) zijn niet steriel. Iedereen loopt in en uit, zijn druk met hun telefoontjes. Het meest bijzondere vond ik dat de telefoon van een van de artsen overging en dat een ander dokter hem aan zijn oor hield terwijl hij aan het opereren was :) Ik had geen idee of ik het zou trekken een operatie maar het was ontzettend interessant om te zien. Morgen weer de hele dag! Vietnam is top! Tot snel allemaal en een fijne dag!! Xxx

Reacties

Reacties

Henri

Denk dat ik volgend jaar ook maar mee ga! :)

Jannie

Hoi Alise, mooie foto's en leuke verhalen! Zo zie je nog eens wat! Nog veel plezier de rest van de weken! Groetjes Jannie

Eefke

Goed bezig Alise! Leuk om dit alles te lezen en de foto's te bekijken! Succes en geniet ervan!

Ria

al bijna op de helft, wat gaat de tijd snel, geniet er nog van, werk ze.

anja de vries

Wat een mooie bijzondere verhalen. Je maakt daar veel mee. Tot snel. Have fun!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active