Kennismaking hospital

Gisteren niet veel gedaan. Alleen kookles gehad in het maken van springrolls (loempia's) Vandaag hadden we kennismakings dag in het ziekenhuis. Bijzondere ervaring. Het is een klein ziekenhuis met verschillende verpleeg zalen. Eerst heb ik gekeken bij kinderen met een handicap die fysio therapie kregen. Deze kinderen zijn hier vaak de hele week omdat het voor de ouders te ver reizen is. Wel triest om te zien, ze krijgen therapie in het strekken van hun spieren. Dat houdt in dat ze de armpjes en beentjes gaan buigen en strekken, dit vond ik erg indrukwekkend. Daarna ging ik mee naar een zaal waar mensen liggen die een CVA hebben gehad. Ook met deze mensen gingen we oefeningen doen om de spieren sterker te maken. Deze mensen waren bijna allemaal halfzijdig verlamt. Dit waren naar mijn idee wel goede oefeningen. Je moet je voorstellen dat het een zaal is met ongeveer 15 patienten. Er is geen privacy en de familie blijft dag en nacht bij de patient. Het is er warm en iedereen loopt in en uit. Overal gaan telefoons en zijn mensen aan het lachen of ze liggen met 5 man op een bed. Ik zag zelfs een vrouw die onder het bed van een patient lag te slapen. Er is weinig hygiene, dus we lopen met een mondkapje op en handschoenen aan. Je draagt bij elke patient dezelfde handschoenen. Leuke dokters en zusters! Je kan overal meelopen waar je maar wil. Dus ben heel benieuwd wat ik allemaal nog ga zien. Maandag begint de echte werkweek. Vanavond sluiten we de week af met karaoke, dat wordt vast gezellig. Morgenochtend om 7.00 uur vertrekken we met een paar meiden naar de Mekong Delta, hier blijven we 2 dagen! Super veel zin in!!! Xxx

Reacties

Reacties

ma

Mooi verhaal.Heel veel plezier met de meiden.

Bertha

Ik wordt jaloers op je, wel positief jaloers hoor!

Wilma v Hell

indrukwekkend allemaal. Leuk uniform (meenemen) leuke foto's. Vreemd eten????

Alise

Haha hij is leuk he!! Wel erg warm ?? Het eten is lekker... Veel rijst en noodles, maar er zijn restaurants genoeg in de buurt om es iets anders te eten!

jacquelien bastiaan

Wat een andere wereld zeg!!! Qua hygiëne en zorg. Hier moet alles steriel zijn en bezoek op bezoektijden (maximaal. 2 personen). Hele omschakeling maar wel eens goed om mee te maken , het geeft je een andere kijk op dingen. Ik blijf je volgen. Groetjes

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active