Warme dag vandaag

Hello!! Toen jullie bevrijdingsdag aan het vieren waren, kreeg ik les in handdoeken vouwen :) wat even wel leuk was maar mij veel te lang duurde haha. Ik ben niet z'on crea bea. We moesten serieus Konijnen/bloemen/olifanten/zwanen vouwen. Maar goed je weet nooit waar het handig voor is natuurlijk! Daarna kregen we voor de 2e keer Vietnamese les, wat ontzettend leuk is. Hier leer je veel over de cultuur en kleine woordjes. Ze gebruiken een klein alfabet met allerlei moeilijke tekens... Heel veel dezelfde woorden hebben dus een andere betekenis maar door de klank in het woord anders te zeggen moet je weten wat het betekend uhhmm... heb 3 dingen kunnen onthouden :) Daarna zijn we naar een lokale markt geweest hier in de buurt, dat was echt een hel!! Super drukke wegen, bloedje heet, benauwd en het stonk er gigantisch haha. Gelukkig maar voor even, want we stonden te zuchten en te puffen. Het is wel heel erg bijzonder om te zien hoe de mensen hier leven. Ze zitten allemaal hutje mutje op elkaar met stapels kleren/schoenen/enz... Allemaal vriendelijk! Vandaag begon de dag al vroeg. 7 uur aan het ontbijt en half 9 gingen we de bus in om de Cu Chi tunnels te gaan bezichtigen. We reden ongeveer 1.5 uur. Het was heerlijk om even de stad uit te rijden en een klein stukje van de buitenwereld te zien. Wat prachtig!! Zo ontzettend bijzonder om de lokale bevolking bezig te zien... De tunnels waren indrukwekkend, het idee dat er zoveel gevochten is. We konden er zelfs schieten en zelf door de tunnels kruipen. Dacht ach ja ben er nu toch he....:) Schieten was gaaf, met een AK47. Maar toen die tunnels in, heb echt ontzag voor die mensen! Het is heet, smal en donker. Mooie ervaring! Het was warm vandaag, rond de 38 graden. Maar ondanks de warmte heb ik vandaag weer een heleboel kippenvel momentjes gehad! Xxx

Hennie

Hoi Alise,

Wat leuk om je verhalen te lezen,en fijn dat je het zo naar je zin hebt. Dit is echt een hele mooie ervaring!!
Groetjes Hennie

Henri

Wat een avontuur, gaaf hoor!!

Ineke van der Grift

Hoi Alise,

Erg leuk om je verhaal te lezen.
Zo beleef en zie je heel wat!
geniet ervan.

Groetjes,

Ineke

ma

Wat gaaf om dat allemaal te zien.Ik kijk elke avond weer even in ons internet café op de camping of er weer nieuws is.Leuk.

Trudy de Groot

Wat fijn dat je het goed hebt. Het ziet er gaaf uit; geniet ervan. Groetjes

Ria de Witte

leuk om je verhaal te lezen en de foto's te zien, je krijgt al kleur, of komt het door de warmte? Ik blijf je volgen.

Gerda van 't Veen

Fijn dat je goed bent aangekomen.
Leuk om je reisverslagen te kunnen volgen en je foto's te kunnen bekijken.

Veel plezier nog!

Bertha

dit gaat je kijk op de wereld veranderen, geweldig! Iedereen zou zo'n ervaring 1 keer in zijn leven moeten op doen, het valt me op dat je steeds schrijft hoe vriendelijk de mensen zijn, had het ook al van anderen gehoord, genieten meid, en pas goed op jezelf!

Linda

Heeey wat heb je al veel gezien!! Super leuk om je foto's te zien. X