Ho Chi Minh City

Gisteren na een lange maar goede reis aangekomen in Vietnam! Geen idee wat je moet verwachten maar het is geweldig. Ik werd opgehaald van het vliegveld en naar mijn kamer gebracht.. verblijf in een kamer met 6 meiden en in totaal zijn we hier met 20 mensen ongeveer, en ze komen van over de hele wereld ;) het is natuurlijk even wennen maar het is erg gezellig! Vanmorgen werden we om 7 uur wakker door een giga lawaai... we zitten hier bij een college en de studenten starten elke maandagochtend met een dans voor de Vietnamese vlag om de week te beginnen... misschien doe ik volgende week een keer mee haha! Daarna gingen we ontbijten beneden (waar we altijd eten) tussen de studenten, en deze studenten runnen ook het restaurant dus het duurde even voor ze begrepen wat ik wou eten ;) maar ontzettend lieve mensen allemaal!! Daarna gingen we met onze gids naar een supermarkt in de buurt, het oversteken van de wegen is echt een ramp... giga druk met scooters bussen en auto's maar je moet gewoon gaan lopen (rustig) en vooral niet stil gaan staan. Het gaat al ietsje beter. We hebben het independence palace bezocht en daarna een kathedraal. Als laatst gingen we naar een markt met kleren, eten enz... erg leuk! En flink afdingen ;) Het vietnamese eten is heerlijk!! Vanavond in een klein (viezig) tentje gegeten maar smaakte ook weer prima. Hopelijk kan mijn maag het ook hebben haha. Nu zitten we lekker te relaxen en spelletjes te doen (at home) en straks gaan we naar de bar!;) 5 bier voor 40000 dong ( 20 cent per biertje) verder is het lekker warm, +- 35 graden met af en toe een enorme plens bui :) fijne avond allemaal!! Xxx

Bertha

Oh Alise wat geweldig om dat allemaal te beleven en erg leuk dat we een beetje via je blog kunnen mee genieten, veel plezier en pas goed op jezelf, doeoeg ????

colinda

Leuk dat je eerste indruk zo goed bevalt. En zeker leuk om mee te lezen!!! ????

Henri

Fijn om te lezen dat het allemaal zo goed gaat lieverd. Zet um op!!!

Mariëlle

Whaa, dat klinkt goed!! Vooral dat dansje op maandag ochtend 7 uur!! Ik zie je al zo staan ;-)
Benieuwd naar je volgende verhaal!! Dikke kus!!

lenieploeg@hotmail.com

Klinkt allemaal geweldig....vooral een biertje voor 20 cent!!....xxx

mammie

Wat een leuk verhaal en een hele belevenis geweldig

Chris

Leuk om te lezen dat de eerste indruk goed is.
Enne niet te veel bier drinken
Veel plezier en groetjes van ons .

Breur 1

4 bier voor 20 cent..beter????

Breur 1

!!!!

wilma v Hell

fijn dat je goed bent aan gekomen en dat het je bevalt. misschien dat je het dansje ook maar in moet voeren bij Icare
Leuk om je ervaringen te lezen.

Jannie Veldhuis

Leuk die foto's! Fijn dat je het leuk heb! Veel plezier verder! Groetjes Jannie

Lenie VandeGryp

Hoi Alise, ik vind het heel leuk om te lezen over jou trip naar Vietnam... Mooie fotos en ik wens je veel plezier. Stay safe!